1日10句英文句子!

1.Can you baby-sit tonight? 今晚能幫我照看一下孩子嗎?

*baby-sit“父母不在時幫忙照顧孩子”。 Can you baby-sit tonight? 今晚能幫我照看一下孩子嗎? Sure I can. 當然可以。

 

2.This is for you. 這是送給你的。

That's very nice of you. 太謝謝你啦。 Here's something for you. 這是送給你的。 I got this for you. 這是送給你的。

 

​​​​​​​3.This is your share.這是你的那份。

*share“一個一個分開的分成的份,分開”。 This is your portion.

This is your part.

This portion is for you.

 

​​​​​​​4.What do you want for your birthday? 過生日想要什麼禮物?

What do you want for your birthday? 過生日想要什麼禮物? I want gloves. 我想要副手套。

 

​​​​​​​5.Ta-dah! 噢,來嘍!

*把禮物等送到別人面前時的一種表達方式。 Here you are! 請收下。 Here you have it!

 

​​​​​​​6.I usually work out after work.我經常下班以後運動。

*work out“訓練,運動”。 I usually go to the gym after work.

 

​​​​​​​7.I've started jogging. 我開始慢跑。

I've started jogging. 我開始慢跑。 Since when? 什麼時候開始的?

 

​​​​​​​8.I quit smoking.我戒煙了。

*quit“辭職,改變習慣”。 No, thanks. I quit smoking. 不,謝謝,我已經戒了。 Good for you. 你真偉大。

I stopped smoking. 我戒煙了。 I don't smoke anymore. 我戒煙了。 I've become a non-smoker. 我戒煙了。 I no longer smoke. 我戒煙了。

 

​​​​​​​9.Could you give me change? 能幫我換一下零錢嗎?

* change 也有“零錢”的意思。

Can you change this?

Could I have change?

 

​​​​​​​​​​​​​​10.Can you change this? 能幫我找開一下嗎?

Can you break a one-hundred-yen bill? 能幫我找開100日元嗎? Can you break a hundred?

I'd like to change a hundred-yen note. 我想找開100日元。 Here's one hundred yen. Could I have change? 這是100日元,能幫我破開嗎?

 

#英文#英文會話#英語#英語會話#日常對話#日常會話#英文常用句子#英文常用句型#英文常用片語#英文學習#英語學習#英文語錄#英語口說#口說練習#英文簡單#英文學習平台#英文學習網站#英語學習網站#英語學習平台#美國


英語學習平台

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Nemohey 的頭像
    Nemohey

    Globe-trotter.com.tw

    Nemohey 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()